Skolens logo

Undervisning og gode faciliteter

På Blistrup Skole er vi begunstiget med nogle fantastiske faciliteter.

Vi har store udendørsarealer, der indbyder til boldspil, store fællesskaber og motion, og vi har små hyggelige kringelkroge, der indbyder til små fællesskaber, kreativitet, fordybelse og ro.

Vi har vores lille “skov”, hvor der kan bygges huler og leges gemmeleg, og endeligt har vi vores hyggelige legeplads med bålhuset og multibanen, hvor alle klasser fra 0. til 6. klasse samles og spiller alt fra fodbold til stikbold.

I områderne og stierne mellem indskoling og mellemtrin, er der hængekøjer, trampoliner og boldspilsfaciliteter.

I teatergården samles hele skolen hyppigt til arrangementer og fælles orientering.

Også indenfor har vi god plads. Alle klasselokaler har en god størrelse med store vinduespartier, og de fleste klasser har to lokaler til rådighed.

Alle klasser har desuden en stor fælles klynge til deling, hvor man kan sidde og arbejde.

De mange gode faciliteter både ude og inde danner rammen for den undervisning, eleverne præsenteres for i dagligdagen.

Med to klasselokaler til rådighed er det muligt at implementere gruppearbejde på en hensigtsmæssig måde, ligesom det skaber muligheder i forhold til holddeling, når det giver mening.

Udearealerne bruges hyppigt i undervisningen. Både til at implementere bevægelse i undervisningen i form af faglige skattejagter og stjerneløb, ordstafet eller hentediktat på fodboldbanen, divisions-stikbold på multibanen eller naturfaglige undersøgelser, hvor man får jord under neglene. Ofte vil man se børn gå rundt med pincet, lup og insektglas.

Vores mange skønne arealer ligger lige uden for børnenes klasseværelser, hvilket betyder, at lærerne nemt kan lægge små pauser og “luftere” ind i undervisningen, når det kan mærkes, at eleverne har brug for at få ilt til hjernen og myrerne ud af kroppen. Dette styrker elevernes koncentration og mindsker larm og uro.

Sidst men ikke mindst er vi heldige at have nogle store og veludstyrede faglokaler, som:

Madkundskabs lokale.

Billedkunstlokale

Håndværk/design lokale

Træsløjdslokale

Fuldt udstyret fysik/kemi lokale til undervisning og naturfaglige forsøg.

Og så har vi direkte adgang til vores store hal, hvor alt fra redskabsgymnastik til badminton er muligt.

At være elev på Blistrup Skole betyder, at man i sin dagligdag oplever, at leg, eksperimenteren, bevægelse, forskellige arbejdsmetoder og frisk luft er en helt naturlig del af  undervisningen.